Bu yazımda sizlere çalıştığım bir projede şehir kurulmasını kolaylaştırmak için geliştirdiğim araçlardan bahsetmek istiyorum.
Projenin alt konularına göre farklı isometric şehirler oluşturulması gerekiyordu. Bunu yaparken genel konseptin birliğinide korumak ve yeni model, animasyonlar eklendiğinde de kolay bir şekilde entegre edilmeliydi.
Buraya kadar herşey güzel fakat her projede olduğu gibi oluşturulan habitatlarda sıkça revize olması ihtimaliydi. Bu durumda modellerinizle oluşturduğunuz şehirleri sık sık günceleme ihtiyacı olacağıydı. Öyle bir şey yapmalıydı ki sahneye göre değiştirilmiş model ve animasyonları bozmadan belirlenen objeler yada sahnenin hepsi güncellenebilmeliydi.
Diğer bir önemli noktada projede çalışan tasarımcıların standarları koruyarak işlerini kolaylaştıracak bir yapının oluşturulmasıydı. Bunuda bütün yapıyı network üzerine çalıştırarak bir kaç adımda yapılarak sağlanması gerekiyordu. Böylece Tasarımını yapacak sanatçı zaman kaybetmeden şehrini kurup görselik ve animasyon üzerine yoğunlaşabilecekti.
Bu resimde ağaç asset dummysi ve modifier panelindede oluşturulan ağaç assetleri görünmekte.
Bu resimde yapı asset dummysi ve modifier panelindede oluşturulan yapıların assetleri görünmekte.
Bu resimde genel asset dummysi ve modifier panelindede oluşturulan assetleri görünmekte.